Run the Map: 50 km, +1050 m
Runkeeper: 48.85km, +943 m
Előzetesen annyit, hogy mostanra
már távol kerültünk Pécstől, így felmerült az, hogy ne egy-egy szakaszt
fussunk, hanem aludjunk valahol ott, aztán a teljes hétvégét szánjuk rá és két
napot fussunk, megtéve 90-100 kilométert.
Közben azért megnéztük, hogy milyen tömegközlekedési lehetőségeink vannak Göcsejben és hát meglepő módon a két "istenhátamögötti" falu között egy teljesen jó buszösszeköttetés találtunk (0 perc átszállási idővel). Úgy döntöttünk, hogy ez alkalommal még egy napos lesz a futás, majd a következő etapokat oldjuk meg „ott alvós” módszerrel.
Gábor
kocsijával hárman korán indultunk Pécsről, hogy 8-ra már kényelmesen , kávé szünet beiktatásával, már
ott is legyünk a Petrikeresztúri katolikus templom oldalában. Gyors átöltözés
és a kötelező indulós kép ellövése után indultunk is nyugati irányban.Közben azért megnéztük, hogy milyen tömegközlekedési lehetőségeink vannak Göcsejben és hát meglepő módon a két "istenhátamögötti" falu között egy teljesen jó buszösszeköttetés találtunk (0 perc átszállási idővel). Úgy döntöttünk, hogy ez alkalommal még egy napos lesz a futás, majd a következő etapokat oldjuk meg „ott alvós” módszerrel.
A múltkori beszámolót azzal kezdtem, hogy a rossz időjárási
előrejelzések ellenére érdemes elindulni…, ha meg jók azok az előrejelzések,
akkor meg főleg. Február végéhez képest tökéletes időt vetítettek előre nekünk
vasárnapra az időjósok és most be is jött nekik. Hajnalban és reggel mínuszok
voltak, így kőkeményre fagyott talajon indultunk neki, később aztán volt némi
csúszkálás a sárban, de a napsütés és a kellemes 8-9 fok kárpótolt minket.
Indulás után rögtön meg is akadtunk a kislengyeli patak
rozzant hídjánál, amin azért nem lehetett csak úgy átszaladni, némi
egyensúlyozást igényelt.
A Göcsejre jellemző, egymástól néhány kilométerre, vagy
néhány száz méterre lévő, dombtetőkre épült „szeg”-es településrészek között
haladtunk. Először Barabásszegre (van egy nagyon faja turistapihenő és
vendégház a templomnál) tértünk be, majd Vörösszeget érintette a kék jelzés
útvonala. Aztán meg Kereseszeg elhagyatott házikói között kocogtunk. Köztük meg
hol szántóföldek mentén, hol pincék között, hol falukat összekötő betoncsíkon
róttuk a kilométereket a reggeli napsütésben, mígnem elértük az első
pecsételőpontot a kislengyeli buszmegállót.
Azt
kell hogy mondjam, ez a nyers olaj nem egy gusztusos dolog, de hát miért is
lenne az. A villanymotorral (!!!) meghajtott kút szivattyúzza fel a felszínre a
fekete trutyit, ami csöveken keresztül a zalaegerszegi olajfinomítóba pumpálódik.
Mindezt egy energiafűz telepítés mellett. Kicsit paradox szitu, de fel lehet
dolgozni:).
A kislengyeli patak völgyében indultunk hát északnak, ahonnan
Kustánszeg település előtti dombhátra kapaszkodtunk fel.
Az
idő tökéletes volt, a talaj még kemény az éjszakai fagyok miatt, a jelzések jól
követhetőek, így teljesen jól haladtunk futva, kocogva. Kustánszegen ismét
megnéztük a vidékre jellemző építkezési megoldást a boronafalú építkezést, de
nem álltunk meg még a Lesz Vigasz Presszónál (alternatív pecsétpont) sem, és a
Göcsej Kempingnél sem, csak leszaladtunk a völgybe. Kustánszeg után
felkapaszkodtunk egy domboldalra, ahonnét még egyszer visszatekintettünk a településre.
Majd egy jól körbekerített fenyőfa-telepítés mellett vitt az utunk.
Nekilúdultunk a mai nap leghoszabb (16 km) település érintése
nélkül megtett szakaszának. Volt ezen a szakaszon mindenféle terep adottság.
Vizenyős völgyektől és bokáig érő sártól kezdve, keményre járt erdei úton át az
aszfaltcsíkig, de a jelzés végig kiváló volt, főleg, mert a Göcseji Galopp (GG)
túrák is nagyrészt a kéken mennek,
legalábbis ezen a területen.
Én nagyon szerettem ezt a szakaszt, hiszen kellően
változatos volt az erdő és tempósan is tudtunk haladni. Egy darabig… Ugyanis 1
km-el a Zalalövőhöz tartozó Nagyfernekág előtt egy út lett építve. Nem jelölte
sem a GPS-ünk, sem a Kék túrás füzetke. Semmi. Egyszer csak ott lett. Viszont
kivágták a fákat és velük együtt a kék jelek
is eltűntek. A vízelvezető árkon át lemásztunk az útra, majd elkezdtük
keresgélni a jelet. Szerencsére a másik oldalon, az utolsó jeltől jobbra 200 méterre, egy szervizút indult, amin fel
tudtunk mászni az út melletti töltésre és amin „érzére” irányba továbbindulva végül is
meglett a kék jel és Nagyfernekág település.
Gábor: a kéken egy vizenyős völgyből emelkedve találtuk magunkat szembe az úttal, sajnos a tereprendezés után maradt egyetlen fára kéket festettek ez elvitt minket jobbra, ahol sáron kívül semmi nem vitt át az úton, aminek túloldalán egy "megmászhatatlan" rézsű van. "Szerencsére" jól tippeltünk és 200 méterre nyugatra találtunk egy szervizutat amin az úttal párhuzamosan sarat dagasztva haladva 150-200 méterre meglett az "északra" tartó dűlőúton a kék folytatása.
Gábor: a kéken egy vizenyős völgyből emelkedve találtuk magunkat szembe az úttal, sajnos a tereprendezés után maradt egyetlen fára kéket festettek ez elvitt minket jobbra, ahol sáron kívül semmi nem vitt át az úton, aminek túloldalán egy "megmászhatatlan" rézsű van. "Szerencsére" jól tippeltünk és 200 méterre nyugatra találtunk egy szervizutat amin az úttal párhuzamosan sarat dagasztva haladva 150-200 méterre meglett az "északra" tartó dűlőúton a kék folytatása.
Gyorsan átkocogtunk a falu főutcáján, majd aztán megint jött a fejvakarás. A települést elhagyva előttünk a völgyben már Zalalövő látszódott. A térkép alapján jobbra a völgy irányába kellett volna indulnunk, a fákra és az oszlopokra festett jelek azonban balra irányítottak minket. Némi tanakodás után végül is a jeleket követtük (Gábor: balra a magassági pont és az átjátszó torony felé a betonon) és így egy kis kitérővel ismét Zalalövő felé vettük az irányt, csak nem az aszfalton, hanem egy földúton, majd egy szép bükk-erdőben. Valószínű, hogy a néhány évvel ezelőtti újrafestést nem követték még le a térképek.
Igazából
ez a kis extra kanyar azért is jó, mert így legalább megnéztük Borosán-völgyi
kegyhelyet, ahol miséket is tartanak. A forrásból sajnos most nem folyt a víz,
így annak vizét nem tudtuk megkóstolni.
Beérve Zalalövőre ismét gondolkodóba estünk. Ugyanis
azt tudtuk, hogy a vasútállomásnál van a pecsét és az nincs rajta a Kéken, de
betérve a településre nem láttunk sehol sem pecséthez való letérést jelző
felfestés. Azt gondoltuk, hogy csak lesz valami jelzése ennek, meg valami gyaloghíd át a Zala „folyón”. Így
először balra indultunk tovább a Kéken, majd Milán határozott javaslatára
inkább megfordultunk és a biztosra mentünk és a közút hídján keltünk át a
Zalán.
Gábor: egy kis utcán leereszkedve a településre T elágazóban jobbra áthúzott kék és sárga festés van egy oszlopon balra semmi, ezért indultunk balra amerre látszik a vasútállomás, csak a Zalán nem lehet átkelni. Jobban körülnézve kicsit takarásba jobbra van a kék kereszt amit követve (2 X 890m könyv szerint) jutunk kerülővel a vasútállomásra.
Végül
Milánnak lett igaza, mert tényleg csak így lehet elérni a vasútállomás melletti
bringatárolóra szerelt pecsétdobozkát.
Az eddig
a kis elbizonytalanodásokkal, elkavarásokkal együtt összesen 31 km-et tettünk
meg 4,5 óra alatt, azaz viszonylag jól haladtunk. Itt pihiztünk egy 20 percet,
ettünk, ittunk, feltöltöttük vízkészleteinket és "pontosan" 13.00-kor indultunk
tovább az utolsó, Kerkakutasig tartó szakaszra.
Biztosra
kellett mennünk. Igaz, hogy volt több,
mint 3 óránk a busz indulásig az előttünk álló 17-18 km-re, de a Zalalövő
előtti 2 km-en 3-szor is tébláboltunk,
kerestük a jelet… és az viszi az időt. Meg azért már kisebb lendülettel faltuk
a kilométereket.
Visszamentünk ugyanoda, ahol elhagytuk a Kék jelet, majd
Zalalövő Pörgölin részén áthaladva elkezdtünk felkapaszkodni a Pacsa-hegyre. A
szépen karbantartott hétvégi házak és régi présházak között kanyargó út mentén
egy hirdető oszlopnak is használt fán egy érdekes arcra lettünk figyelmesek.
Pacsa-hegy végén megint kettévált a régi és az új
jelzés. Mi persze az újat követtük, ami egy kicsit hosszabb volt így és ugyanoda
értünk ki, mint ha régin mentünk volna,
de biztos megvan ennek is az oka:).
Szerintem eddig kék utunk „jelzéstechnikailag”
legérdekesebb részéhez értünk. Néhány kilométeren keresztül egy bükkerdőn
keresztül futottunk, ahol néha volt erdészeti út, vagy ösvényszerű nyomvonal,
néhol még az sem, de az biztos, hogy a jeleket ad hoc festették a fák külső,
vagy éppen belső felére… Azt gondolom,
hogy köv. képek jól jellemzik a szakaszt. Egy szép nagy erdőben szaladgáltunk
jobbra-balra, jelzéstől-jelzésig.
Azért
nagy nehezen kikeveredtünk az erdőből és elértük Csöde falut, ami igazából Csöde
település Felsőcsöde része volt. Itt 3 érdekes dolog van van: egy giganagy kék
jelzés, a kék útvonal alternatív pecséthelye (ahol nyilván adminisztráltunk
is egyet ) és az, hogy ezen a szakaszon becsatlakoztunk a Szombathelyet a
franciaországi Tours-al összekötő Szent Márton zarándokútba.
Azért
is Felsőcsödén (buszmegálló) pecsételtünk, mert a másik pecsét lehetőség
Pusztaszentpéter elhagyatott házai között némi letérővel közelíthető meg. Mi
meg már biztosra akartunk menni és nem keresgélni a pecsétet.
A
tanyák után egy vizenyős völgyben ismét elvesztettük a jelet. Én befutottam
néhány nyiladékba, de vagy 15-20 perc keresgélés, iránytájolás után találtuk
csak meg a helyes utat. Én itt már kicsit aggódtam is, hogy mi lesz a buszunkkal. Egy dolog vigasztalt minket, hogy egy 8-10 egyedet
számláló szarvascsorda zúgott ki az erdőből, nem mesze tőlünk.
Gábor: valójában a házat (-kat) elhagyva az út egyenesen halad majd egy u alakot leírva visszakanyarodik a falu fölé, de ez az u alak illetve az irány abszolute érzékelhetetlen és jelöletlen, hárman kerestük háromfelé keringve egy réten mint a gólyafo..., Gábor a trackje szerint volt, hogy 100m volt az u felső visszajövő ágától. Tehát ház (-ak) után "egyenesen" fel a kaptatón van a helyes út a jel majdcsak meglesz feljebb 2-300 méterre. A tracken látszik ahogy bementünk egy völgybe keresve a jelet, nem az a jó út, "hagyjátok ki a völgyet"!
Az utolsó 6 km-en, jelentem, már nem kavartunk el. Nem mondom, hogy jelek mindig logikusan követték egymást és az általunk logikusnak ítélt nyomvonalat, de legalább nem hagytuk el:). Gábor: kedvencem a fenti térképen a 44 km kis zöld négyzetétől, az uttal párhuzamosan egy fenyvesben fától-fáig való jelölés a föld úttól 50-70méterre, igazi tökön-paszulyon.
Kerkakutas előtt szép mezők mellett haladtunk, és már szépen kirajzolódtak a Lendva feletti szlovén dombok.
A falu szélén elhaladtunk egy kis magántó mellett, majd
a temető kerítése mellett megérkeztünk Kerkakutas faluba , aznapi végcélunkhoz.
Egy röpke pillanatra felmerült, hogy 3 km-t még megyünk Alsószenterzsébetig, de
aztán Gábor arcáról tisztán leolvasható volt, hogy hova menjünk ezzel az
ötletünkkel
Szóval 4 előtt beértünk a faluba és így volt még bő 20 percünk a busz indulásig, hogy rendbe szedjük magunkat. Majd befutott a busz, ami elvitt minket Lentibe, majd gyors átszállás és fél 6-ra már Petrikeresztúron voltunk, ahonnan reggel indultunk.
Gábor: eddigi tapasztalatainkkal ellentétesen és éppen ezért teljesen meglepett a buszsofőrünk, kedves volt, segítőkész, amikor említettük a 0perces átszállási időnket. Bólintott, telefonált, "odalépett" és "tökig sárosan", feltűrt gatyában elértük a másik buszt. Ezúton is köszönöm, egy személyben lerombolta az eddig kialakult összes negatív véleményemet a tömegközlekedésről (na nem egészen:).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése